Aktualności

Rusza Elektroniczna Karta Mieszkańca Gminy Tarnowo Podgórne

27.02.2023 r.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców i partnerów programu, przez ostatnie miesiące pracowaliśmy nad wprowadzeniem nowej (odnowionej) formuły Karty Mieszkańca. Najważniejsza zmiana to ta, że karta będzie dostępna w formie aplikacji na telefony (na wszystkie systemy: IOS, Android i Huawei).

Złożysz wniosek online

Wprowadzane rozwiązania pozwalają na złożenie wniosku o wydanie nowej karty poprzez elektroniczny formularz na stronie www.kartamieszkanca.tarnowo-podgorne.pl. Z nowej Karty Mieszkańca będzie można korzystać w formie elektronicznej, bez konieczności wyrabiania wersji plastikowej – to ekologiczne i wygodne. Ponadto nowy system pozwoli na współpracę z szerszą rzeszą partnerów, a co za tym idzie na oferowanie posiadaczom karty nowych korzyści i benefitów. Docelowo Karta Mieszkańca w nowej formule ma być dostępna również w aplikacji mObywatel.

Tutaj płacisz podatki – tutaj dostajesz ulgi

Karta Mieszkańca będzie przysługiwała tym osobom zameldowanym na stałe oraz tym, którzy płacą podatek PIT (przy składaniu rocznego zeznania podatkowego wskazują jako miejsce zamieszkania Gminę Tarnowo Podgórne). Będzie ważna przez rok od daty wydania, potem będzie trzeba złożyć (elektronicznie lub papierowo) wniosek o przedłużenie ważności karty o kolejny rok – wprowadzamy taką weryfikację, by wykluczyć przypadki, gdy np. ktoś wyprowadził się z Gminy, ale nadal korzysta z wydanej przed laty karty.

Wniosek o wydanie nowej – elektronicznej Karty Mieszkańca będzie dostępny od 1 marca 2023 r. na stronie internetowej programu. Dotychczasowe karty zachowują swoją ważność do końca 2023 r., lecz nie jest to jednoznaczne z obowiązywaniem zniżek u partnerów programu Karta Mieszkańca.